
OGÓLNOPOLSKI KONGRES DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLNYCH
Wyzwania w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeniami przetwarzania słuchowego i zachowaniami buntowniczymi w edukacji przedszkolnej.
Jak wdrożyć skuteczne strategie i wspierać rozwój dzieci?
Konkretna wiedza i gotowe rozwiązania!
- Odkryjesz metody, które zmienią Twoje podejście do pracy z dziećmi.
- Poznasz skuteczne narzędzia i strategie, które pomogą Ci wspierać dzieci z ADHD, autyzmem i zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
- Zyskasz konkretne umiejętności, które z powodzeniem wykorzystasz w pracy przedszkolnej, dzięki praktycznym ćwiczeniom, interaktywnym sesjom Q&A i case studies
- Zdobędziesz nowe narzędzia do pracy z emocjami, koncentracją i rozwojem społecznym dzieci, a także poszerzysz swoje kompetencje w zakresie dokumentacji i współpracy z rodzicami.
Innowacyjna formuła kongresu:

- Spektrum autyzmu
- Zachowania opozycyjno-buntownicze
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego
- ADHD

- Prawo i dokumenty orzeczeniowe
- Integracja i współpraca – TUS


UWAGA! Dodatkowe materiały dla wszystkich uczestników!

Terapia pedagogiczna w przedszkolu z elementami SI. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w spektrum autyzmu
Jak wspierać dzieci w spektrum autyzmu w przedszkolu? Dzięki tej publikacji poznasz gotowe scenariusze zajęć łączące terapię pedagogiczną z elementami integracji sensorycznej (SI). Praktyczne, sprawdzone i dostosowane do potrzeb dzieci w wieku 4–6 lat – idealne dla nauczycieli i terapeutów, którzy chcą realnie wspierać rozwój dzieci z zaburzeniami SI.

Metody wspomagające regulację emocji. Agresja u dzieci w wieku przedszkolnym
Zrozumieć dziecięcą agresję i skutecznie ją okiełznać? Ten e-book to nie teoria, a konkretna pomoc dla nauczycieli. Znajdziesz tu sprawdzone metody pracy z emocjami, gotowe scenariusze zajęć i zabawy, które pomagają dzieciom lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami. Pomóż maluchom mówić, zamiast krzyczeć!

Sensozabawy. Gry i zabawy interakcyjne w terapii dzieci z zaburzeniami SI
15 angażujących zabaw sensorycznych, które dzieci pokochają! Ten e-book to skarbnica pomysłów dla nauczycieli i terapeutów pracujących z przedszkolakami z zaburzeniami SI. Wspiera rozwój zmysłów, koordynację, koncentrację i... sprawia dzieciom radość. A przy okazji – przemyca elementy edukacji matematycznej!

Terapia lasem. Propozycje zajęć terapeutycznych w lesie z dziećmi w wieku przedszkolnym
Chcesz zabrać dzieci do lasu i zrobić z tego prawdziwie terapeutyczne doświadczenie? Ten e-book pokaże Ci, jak! Znajdziesz tu gotowe scenariusze leśnych aktywności, które wspierają rozwój ruchowy, orientację przestrzenną i wyobraźnię. Naucz dzieci uważności, kontaktu z przyrodą i radzenia sobie ze stresem – w rytmie szeleszczących liści i śpiewu ptaków.
Prelegentki




Top tematy Kongresu dla Nauczycieli Przedszkolnych





Zarejestruj się w najniższej cenie tylko do 9 września!!! Po tym terminie ceny wzrosną
Program Kongresu
15.12.2025

Wyzwania w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
- Jak pracować, gdy dziecko nie mówi, nie patrzy i nie reaguje?
Realne trudności w zakresie komunikacji, koncentracji uwagi i relacjach społecznych – co robić, gdy standardowe metody zawodzą? - Czy to już spektrum autyzmu, czy „trudne zachowanie”?
Rozpoznawanie i różnicowanie objawów ASD u dzieci w wieku przedszkolnym – jak nie przeoczyć pierwszych sygnałów i uniknąć błędów diagnostycznych? - Jak uczyć dziecko, które myśli inaczej?
Dobór skutecznych strategii edukacyjnych i komunikacyjnych – jak dostosować materiały, przestrzeń i tempo pracy do indywidualnych potrzeb malucha w spektrum?
- Co robić, gdy dziecko nie radzi sobie ze zmianą?
Nauczysz się, jak tworzyć spójne, przewidywalne środowisko, które pomaga dzieciom z autyzmem czuć się bezpiecznie i zmniejsza liczbę trudnych zachowań – z wykorzystaniem harmonogramów, struktur dnia i zasad wizualnych. - Jak pracować nad koncentracją i komunikacją u dziecka, które unika kontaktu?
Poznasz konkretne techniki rozwijające komunikację werbalną i niewerbalną, w tym sprawdzone metody jak PECS (system komunikacji obrazkowej) i AAC (komunikacja alternatywna), które umożliwiają dzieciom wyrażanie potrzeb, emocji i podejmowanie inicjatywy w relacjach. - Jak pomóc dziecku, które reaguje złością lub wycofaniem na zbyt dużo bodźców?
Dowiesz się, jak stosować ćwiczenia i strategie sensoryczne w codziennej pracy – by wspierać samoregulację, wyciszenie oraz lepszą tolerancję na bodźce z otoczenia.

Wyzwania w pracy z dzieckiem z zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi (ODD)
- Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami u dzieci, takimi jak bicie rówieśników, gryzienie i autoagresja?
Rozpoznawanie przyczyny trudnych zachowań i wdrażanie strategii, które zmniejszą częstotliwość wybuchów agresji. - Dlaczego dzieci, które wydają się opozycyjne, często mają trudności ze współpracą, gdy brakuje wyraźnych granic i zasad?
Tworzenie spójnej struktury dnia i konsekwentnie wdrażanie reguł, które pomagają maluchom lepiej radzić sobie z emocjami. - Co zrobić kiedy dziecko nie potrafi adaptacyjnie wyrażać frustracji i złości?
Nauka self-REG w pracy grupowej i indywidualnej.
- Hormonalne, genetyczne i społeczne czynniki, które mogą wpływać na agresję u dzieci.
Zrozumiesz, w jaki sposób te aspekty mogą kształtować zachowanie maluchów. Poznasz strategie zapobiegania agresji w kontekście przedszkolnym. - Jak rozpoznać i reagować na negatywne wzorce zachowań?
Dowiesz się, jak wykorzystać techniki poznawczo-behawioralne do zmiany zachowań opozycyjnych i agresywnych oraz jak motywować dzieci do pozytywnej przemiany. - W jaki sposób przeprowadzać skuteczne rozmowy z maluchami?
Poznasz przykłady ćwiczeń do zastosowania w grupie z wykorzystaniem elementów komunikacji Porozumienia bez Przemocy (NVC).

Wyzwania w pracy z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
- Na czym polegają zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci w wieku przedszkolnym?
Przyczyny trudności z odbiorem i interpretowaniem dźwięków u maluchów z ASD – co warto wiedzieć o wyzwaniach związanych z przetwarzaniem słuchowym u dzieci w wieku przedszkolnym. - Jakie są najczęstsze objawy APD i jak wpływają one na codzienne funkcjonowanie dzieci?
Konsekwencje zaburzeń przetwarzania słuchowego na zdolności komunikacyjne, koncentrację uwagi oraz codzienne zadania edukacyjne w przedszkolu, takie jak rozumienie poleceń czy wykonywanie prostych zadań. - Jakie skutki w rozwoju dziecka ma niezdiagnozowane APD?
Rozpoznawanie pierwszych objawów zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci w wieku przedszkolnym – jak trudności w przetwarzaniu dźwięków mogą prowadzić do opóźnień w nauce oraz czytaniem i pisaniem.
- W jaki sposób skutecznie diagnozować zaburzenia słuchowe u dzieci?
Dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać odpowiednie narzędzia diagnostyczne i techniki obserwacji. - Co zawrzeć w indywidualnym planie wsparcia dla dziecka z APD?
Poznasz zasady tworzenia planu wsparcia, który uwzględnia specyficzne trudności w przetwarzaniu słuchowym i jak dostosować metody edukacyjne do potrzeb malucha. - Jak wdrożyć metodologię nauczania w przedszkolu, by wspierać dzieci z APD?
Nauczysz się technik i strategii, które pozwalają na skuteczną pracę z maluchami z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, pomagając im w nauce mowy, czytania i pisania, a także w codziennych zadaniach edukacyjnych. Poznasz ćwiczenia, które wspierają poprawę odbioru i rozumienia dźwięków, pomagając dzieciom z APD lepiej funkcjonować w środowisku edukacyjnym.

Wyzwania w pracy z dzieckiem z ADHD
- Jak radzić sobie z dzieckiem, które nie potrafi skupić uwagi przez dłuższy czas?
Trudności w utrzymaniu koncentracji, impulsywność oraz zmienność aktywności – co robić, gdy dziecko szybko traci zainteresowanie zadaniem i przechodzi do kolejnej czynnośc? - Jak pomóc dziecku, które przerywa innym w trakcie rozmowy lub w grupowych aktywnościach?
Problemy z przestrzeganiem zasad – jak rozwijać umiejętności społeczne i komunikacyjne, które pomagają w funkcjonowaniu w grupie? - Jak zorganizować przestrzeń przedszkolną, by wspierała dziecko z ADHD w utrzymaniu uwagi?
Przestrzeń edukacyjna jako narzędzie – jak dostosować ją, by minimalizować rozproszenia i wspierać dzieci w koncentracji na zadaniach, jednocześnie dbając o ich poczucie bezpieczeństwa i komfortu?
- Jak wprowadzić proste metody strukturalizujące dzień przedszkolaka, takie jak harmonogramy czy wizualne wskazówki?
Dowiesz się, jak stworzyć przewidywalne i uporządkowane środowisko, które wspiera dzieci w utrzymaniu uwagi oraz w poczuciu bezpieczeństwa i kontroli. - Jakie techniki mindfulness, zabawy sensoryczne i gry rozwijające koncentrację stosować w pracy z dziećmi?
Poznasz techniki, które pomagają dzieciom z ADHD w utrzymaniu koncentracji, w tym ćwiczenia oddechowe oraz zabawy angażujące zmysły. Dzięki tym metodom dzieci poprawią zdolność do skupienia uwagi, a także nauczą się lepiej zarządzać swoją energią i emocjami. Jak bajkoterapia może wspierać rozwój emocjonalny i społeczny dzieci z ADHD?
Dowiesz się, jak bajki pomagają dzieciom z ADHD w koncentracji na szczegółach fabuły oraz rozpoznawaniu emocji. Poznasz, jak wykorzystać opowieści do rozwoju umiejętności emocjonalnych i społecznych, co wpłynie na relacje z rówieśnikami i ułatwi codzienne funkcjonowanie.
Warsztaty

Dokumentacja w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Warsztat dedykowany nauczycielom przedszkola, którzy w codziennej pracy mierzą się z dokumentacją związaną z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz z realizacją zaleceń zawartych w IPET i WOPFU.
- Jakie obowiązki prawne spoczywają na nauczycielu przedszkola po otrzymaniu orzeczenia – kiedy i jak wdrażać działania?
- Jak czytać i interpretować zapisy w orzeczeniu, by trafnie przełożyć je na konkretne dostosowania w codziennej pracy z dzieckiem?
- Jak przygotować dokumentację zgodną z wymaganiami — IPET i WOPFU w praktyce przedszkolnej?
- Jak dokumentować postępy dziecka i reagować na zmiany w funkcjonowaniu przedszkolaka?
- Analiza najczęstszych nieprawidłowości w dokumentacji – na co szczególnie zwracają uwagę kontrole kuratoryjne?
- Omówienie przykładowych zapisów do IPET i WOPFU dostosowanych do realiów przedszkola
- Praktyczne wskazówki dotyczące aktualizacji dokumentacji w trakcie roku szkolnego
- Zmiany w przepisach MEN dotyczące dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami neurorozwojowymi
- Czas na pytania i indywidualne wątpliwości — sesja Q&A z ekspertką

Elementy TUS wspierające integrację i współpracę w przedszkolu
Wyzwania: Realne trudności w zakresie komunikacji, koncentracji uwagi i relacji społecznych – co robić, gdy standardowe metody zawodzą?
- Jak przebiega rozwój emocjonalny u dziecka w wieku przedszkolnym?
Poznanie kamieni milowych w zakresie rozwoju emocjonalnego. Ustalenie, jakie są etapy rozwoju relacji z rówieśnikami. - Skąd u dzieci trudności z radzeniem sobie z emocjami?
Dobór skutecznych strategii edukacyjnych i komunikacyjnych – jak dostosować materiały, przestrzeń i tempo pracy do indywidualnych potrzeb emocjonalnych dziecka i jak pracować ze zróżnicowaną w rozwoju emocjonalnym grupa?
- Jakie są kluczowe umiejętności społeczne do rozwijania w grupie przedszkolnej?
Nauczysz się, jak doskonalić u dzieci takie umiejętność jak słuchanie, inicjowanie i podtrzymywanie kontaktu, proszenie o pomoc oraz oferowanie pomocy, czekanie na swoją kolej oraz radzenie sobie z porażką. - Jak budować klimat wspierający integrację i współpracę grupy?
Poznasz konkretne techniki rozwijające integrację grupy. Będziesz w stanie wprowadzać codzienne rytuały, poranne kręgi, które pozwolą dzieciom lepiej się poznać. Zrozumiesz, jak ważne jest przygotowanie kodeksu grupowego wspólnie ze wszystkimi dziećmi, a wszystko to w oparciu o przykładowe działania z życia przedszkola. - Jakie praktyczne ćwiczenia i aktywności z wykorzystaniem TUS można wprowadzić w grupie przedszkolnej?
Poznasz wiele ciekawych zabaw, które będą wspierały współpracę, pomagały dzieciom rozpoznawać emocje i je komunikować oraz pozwolą im lepiej budować relacje z rówieśnikami.
- Sesja Q&A z prelegentką
Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!
otrzymasz
50 zł netto
otrzymasz
105 zł netto
otrzymasz
180 zł netto
otrzymasz
275 zł netto
Jeśli chcesz zakupić kilka różnych, skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!
Kup bilet
Wybierz swój wariant
promocji pozostało:
Online
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 7-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Warsztat I: Dokumentacja w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Warsztat II: Elementy TUS wspierające integrację i współpracę w przedszkolu
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ Warsztat I
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 7-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Warsztat I: Dokumentacja w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Warsztat II: Elementy TUS wspierające integrację i współpracę w przedszkolu
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ Warsztat II
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 7-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Warsztat I: Dokumentacja w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Warsztat II: Elementy TUS wspierające integrację i współpracę w przedszkolu
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ Warsztat I i II
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 7-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Warsztat I: Dokumentacja w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Warsztat II: Elementy TUS wspierające integrację i współpracę w przedszkolu
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

Współpraca reklamowa
Natalia Łodyga
Natalia.Lodyga@forum-media.pl
tel. kom.: +48 601 325 345

Opieka merytoryczna
Natalia Malińska
natalia.malinska@forum-media.pl

Współpraca barterowa
Natalia Zdunek
natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

Organizacja szkoleń wewnętrznych
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. 61 66 55 721
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00